Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Firma Blizzard rozwija się bardzo dynamicznie i zaczyna podążać własnymi drogami. Po wielkich sukcesach nart linii freeride w USA (pod względem sprzedaży są one obecnie na drugim miejscu, zaraz za K2) przyszła kolej na całkowite zerwanie z konstrukcjami Nordiki (należącej do tej samej grupy kapitałowej) w liniach nart sportowych. W tym sezonie Blizzard nie tylko odświeża kolekcję sklepowych desek sportowych, ale także oznacza je tradycyjną przed laty nazwą – Firebird.

Nowe deski Blizzarda z linii Firebird będą od tego sezonu miały odmienną geometrię od porównywalnych produktów firmy Nordica. Mówiąc krótko, sklepowe Firebirdy przeznaczone do długich i krótkich skrętów (modele WRC i SRC) są bardziej taliowane i trochę węższe na odcinku pod butem. To nie koniec zmian. Rdzeń desek wykonano z drewna, ale w konstrukcję wklejono dwie pionowe ścianki z włókien węglowych (tak zwane stringery) dzielące rdzeń na trzy równe części (w płaszczyźnie poprzecznej). To C-Spine Technology. Inżynierowie zapewniają, że takie rozwiązanie zwiększy szybkość reakcji desek na końcu wirażu, jak i przy przechodzeniu z krawędzi na krawędź oraz będzie szybciej przekazywać energię do dziobów i piętek nart, zwiększając sterowność. Nowość także na odcinku pod wiązaniami. Pod płytą w konstrukcji desek znajduje się wzmocnienie również wykonane z włókien węglowych. To C-Armor Technology. Zadaniem tego patentu jest zwiększenie stabilności i skuteczności krawędzi na lodzie (podobne rozwiązanie znamy już w nartach Elana). Sportowe deski Blizzarda mają też inny kształt i „stromiznę” dziobów w zależności od przeznaczenia. Narty WRC i SRC można nabyć albo z wyposażoną w hydrauliczny amortyzator płytą Markera World Cup Piston, albo łatwą w użyciu i o wiele lżejszą FDT Race Pro. Rdzenie wykonane w technologii C-Spine spotkamy też w linii uniwersalnych nart Firebird oraz Quattro. Analizując wyniki naszych testów, można spokojnie dojść do wniosku, że technologiczne nowości Blizzarda działają na śniegu.

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Share on twitter

Komentarze