Wpadł mi w ręce (a w zasadzie w oko, bo to w sieci miało miejsce) wirtualny wywiad (prawdopodobnie przeprowadzony za pomocą poczty elektronicznej, tak to brzmi) z organizatorem najbliższych zawodów World Freeride Tour w norweskim Røldal, z panem Pelle Gangeskarem. Opisy szczególne robią wrażenie. Powyżej fotka owej ściany. Przedstawiam wybrane fragmenty owego wywiadu, bo mi się włosy na plecach zmierzwiły, choćby w kontekście Polish Freeride Open ;). Niejaki Gąsior, znany też w niektórych środowiskach jako Piotr Gąsiorowski pisał w Magazynie NTN Snow & More o freeride’zie w Norwegii przed rokiem. Może tym wpisem uda mi się go sprowokować, bo ostatnio chyba go strach przynajmniej obleciał przed pisaniem na bloga, albo odkrył w sobie pokłady mścicielstwa po prostu.
FWT: Can you describe it? Vertical drop, features, steepness etc
PG:
Couloir 1 & 2 : Width: 700m, vertical drop 300m, plenty of cliffs, steepness 35-55 degrees.
Couloir 3: Width 500 m, vertical drop 350 m, plenty of cliffs, rolling midsection (easy to lose line), steepness 35-60 degrees
Devils Couloir: 600 m wide, vertical drop 350 m, big cliffs in middle section, steepness 40-65 degrees.
FWT: What does that have as an impact on the riders, the snow, the mountain, the face? Will it be really different from the conditions you usually have for the comp in April?
PG: Yes, more snow on cliffs = better takeoffs. The snowdepth on the faces are around 5 meters.
FWT: How are the conditions now?
PG: Windpack/pow, forecasted 1 metre until the weekend, and then BLUEBIRD!
FWT: Could you give us a general idea/presentation of Röldal as a resort?
PG: Røldal is the snowiest place in Europe, with average snowdepths of around 4 meters. 6 lifts lift you from 800-1300 m, and the entire ski area is above tree line. Freeskiers use the terrain on both sides of the resort for off-piste runs up to 1000 vertical meters.
I takie jeszcze pytanie (zapewne retoryczne) dodam: który żleb wybralibyście? :)
Po tak przyjemnej lekturze jeszcze kilka obrazków z Røldal Freeride Challenge 2008: