atomic servotec

Atomic Servotec

Servotec to nowe, magiczne słowo w domu Atomica. Na nadchodzący sezon austriacki gigant całkowicie przeprojektował swoją kolekcję nart sportowych i to zarówno zawodniczych, jak i sklepowych. Z małymi wyjątkami nart zawodniczych do supergiganta i zjazdu hołubiony przez ostatnie osiem lat system Double Deck został odesłany do lamusa.

Nowe rozwiązanie, czyli wspomniany już Servotec, jest zdecydowanie lżejsze i bardziej eleganckie, ale – jak zapewniają twórcy – nawet bardziej skuteczne. Samo słowo Servotec pochodzi od niemieckiego „Servolenkung” określające wspomaganie kierowania. I tak doszliśmy do clou systemu. W przedniej części nart w niewielkim wyżłobieniu zamontowano bardzo elastyczny pręt wykonany z włókien węglowych. Jest on połączony z płytą pod wiązaniami, a na drugim końcu zakotwiczony w małym, eleganckim uchwycie. Pręt ten – zdaniem twórców – wspomaga impulsy sterownicze przekazywane w kierunku dziobów nart, podnosząc tym samym precyzję i szybkość sterowania. Na tym jednak nie koniec. Przy większych prędkościach Servotec znakomicie tłumi też szkodliwe wibracje. Czy Servotec działa tak, jak opisuje to producent, czy też nie? Naszym zdaniem nie ma to większego znaczenia. Ważne jest, że po latach firma Atomic w nartach sportowych powraca do solidnej konstrukcji typu sandwich. W tym przypadku Servotec może być dla nas jedynie ładną ozdobą. Istotny jest także fakt, że narty Atomica wyposażone w Servotec czy nie, jeżdżą znakomicie – wystarczy spojrzeć do naszych testów.

Znaczniki

Podobało się? Doceń proszę atrakcyjne treści i kliknij:

1 komentarz do “Atomic Servotec”

  1. Moim skromnym zdaniem to kolejny element który będzie można łatwo uszkodzić i trudniej później odsprzedać takie narty… Nawet jeżeli ktoś bardzo uważa to i tak znajdzie się osoba trzecia która może nam najechać na narty i zniszczyć taki ładny cieniutki pręcik… Poprzednia listwa była bardziej solidna i ciężej ją można było uszkodzić… ale cóż, liczy się nowe i nowe.
    To przypomina bardzo sytuację z przemysłu motoryzacyjnego gdzie spacjalnie wprowadzane są wadliwe podzespoły samochodów takie jak różnego rodzaju plastikowe zębatki w automatycznych zamkach drzwiowych, wycieraczkach itp. albo do sprzetu AGD znacznie ograniczające jego żywotność…
    Tak więc osobiście nie wierzę w takie bajery.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Zobacz także

Inne artykuły

amp 2025

AMP 2025: Cała czołówka w finale

W eliminacjach slalomowych w strefie zachodniej najszybciej zjeżdżali Magdalena Bańdo (UŚ Katowice) i Bartłomiej Sanetra (AWF Katowice), a na wschodzie Maja Woźniczka (UW Warszawa) oraz Wojciech Gałuszka (AKF w Krakowie). Drugi dzień Akademickich

amp 2025

AMP 2025: Ekspresowe eliminacje

Maja Chyla (UJ Kraków) i Wojciech Gałuszka (AKF w Krakowie) wygrali zawody eliminacyjne giganta w strefie wschodniej. Na zachodzie najszybsi byli Magdalena Bańdo (UŚ Katowice) i Bartłomiej Sanetra (AWF Katowice). Rozpoczęły

azs winter cup

Finał AZS WC: Bez sensacji i dramatów

Najlepszymi zawodnikami sezonu 2024/2025 zostali Maja Chyla (UJ Kraków) w gigancie, Magdalena Bańdo (UŚ Katowice) w slalomie i Juliusz Mitan (AGH Kraków) w obu konkurencjach. W wielkim finale Akademickiego Pucharu Polski

Newsletter

Dołącz do nas – warto

Jeśli chcesz dostawać informacje o nowościach na stronie, nowych odcinkach podcastu, transmisjach live na facebooku, organizowanych przez nas szkoleniach i ważnych wydarzeniach oraz mieć dostęp do niektórych cennych materiałów na stronie (np. wersji online Magazynu NTN Snow & More) wcześniej niż inni, zapisz się na newsletter. Nie ujawnimy nikomu tego adresu e-mail, nie przesyłamy spamu, a wypisać możesz się w każdej chwili.