NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

zamontować normalne, plastikowe pode- szwy w celu uzyskania większej precyzji lub dopasowania do wiązań niekompatybil- nych z systemem Grip Walk. Buty można formować na gorąco za pomocą specjalnej maszynki na fale podczerwone. Linia zawiera cztery modele mę- skie i cztery damskie. Większość z nich wyposażono w termofor- mowalne wkłady z masy korko- wej. Linia wygląda obłędnie. HEAD Uniwersalny model nart spor- towych i.Race firmy Head, któ- rego zakres najskuteczniejszego działania znajduje się gdzieś po- między promieniem dla nart gi- gantowych i slalomowych, ist- nieje już na rynku od pewnego czasu. W tym sezonie zobaczymy jednak nową wersję tych udanych nart, czyli i.Race Pro. Deski wy- konano w technologii przezna- czonej dla nart sportowych, czyli inaczej mówiąc – komórkowych. Zdecydowanie podniosło to dy- namikę konstrukcji. Wersję pro cechuje też znakomite trzymanie w warunkach bardzo twardych. Narty łatwe nie są, ale na pewno znajdą wielu entuzjastów. VÖLKL Duże zmiany w konstrukcji nart sporto- wych (sklepowych) firmy Völkl. Nowe sla- lomki i gigantki otrzymały zupełnie inny obrys (geometrię).Wyposażono je w nowo- czesne, szybciej inicjujące dzioby.Lekkiemu powiększeniu poddano też rockery dziobo- we, ale przy okazji je obniżono. Deski mają też nowe, zewnętrzne systemy tłumienia drgań UVO 3D. Narty występują w dwóch wersjach: standardowej i Pro. Ta druga już w fabryce otrzymuje ręczny tuning krawę- dzi i wyposażona jest w wyścigowe, alumi- niowe płyty Markera. Na wersji standardo- wej zamontowano system rMotion2 oraz wiązania kompatybilne z podeszwami Grip Walk. Nasze testy w pełni potwierdziły za- sadność zmian. NORDICA Włosi całkowicie odmłodzi- li wszystkie narty ze swojej słyn- nej linii Dobermann. Zarówno sklepowe gigantki, jak i slalom- ki otrzymały nową, bardziej spor- tową geometrię, czyli są teraz tro- chę węższe na odcinku pod butem. Tym samym deski nic nie straci- ły ze swojej legendarnej zdolności do jazdy w ekstremalnie lodowych warunkach, ale zyskały na zwin- ności. Trzy modele Dobermann Spitfire (RB, Pro i Ti), choć za- chowały dotychczasową geome- trię, zostały całkowicie zmienione pod względem konstrukcji we- wnętrznej. Inny jest też rozkład ich flexu. Nowość w linii to model Dobermann SLC, czyli tak zwane drugie slalomki. Przeznaczony jest dla narciarzy, którzy lubią jeździć nowocześnie krótkimi skrętami, ale oczekują trochę więcej komfor- tu, niż oferują im rasowe slalom- ki. Kolejną nowością jest giganto- wy model Dobermann GS M RB Piston wyposażony w solidną me- talową płytę firmy Marker rodem z APŚ. Narty te przeznaczone są dla za- wodników serii Masters oraz ambitnych amatorów jeżdżących na tyczkach. REUSCH Bazując na wzornictwie i technologii za- stosowanej w topowych, doskonale znanych rękawicach RaceTe 18GS,Reusch na sezon 2018/2019 przygotował model 18 DH. To odchudzona, ale wciąż doskonale rozwiąza- na wersja z grupy rękawic przeznaczonych do zawodów i treningów, która została wy- konana w całości ze skóry koziej.Poza pełną ochroną dłoni (ceramicz- ne ochraniacze na kciu- ku, kłykciach oraz wierz- chu dłoni) Race Tec 18 DH oferują również odpowiedni komfort cieplny, doskonałe do- pasowanie i agresyw- ną, wyścigową stylistykę. Model dla osób poszuku- jących przygód i szybkiej jazdy! UVEX Co się stanie, jeśli w biurze projekto- wym spotkają się inżynierowie marki Uvex i czołowi zawodnicy alpejskiego Pucharu Świata? Powstają gogle, których jakość, wzornictwo i komfort użytkowania są nie do pobicia! Max Franz i Dominik Paris zostawili swoje sygnatury pod projek- tem Uvex Contest FM, zwracając uwagę, że te gogle sprawdzą się w ekstremalnych warunkach. Szerokie pole widzenia, za- krzywione szyby w technologii Decentred Lens gwarantujące obraz bez zniekształceń i najlepsza na rynku powłoka zapobiegają- ca parowaniu to najważniejsze cechy cha- rakterystyczne tego wyjątkowego produk- tu. Wszystko dopełnione lustrzaną szybą i atrakcyjnym wzornictwem. K2 Istotne zmiany w dystrybu- cji kultowych nart K2 na tere- nie Polski. Od wiosny tego roku importerem produktów amery- kańskiej marki jest firma Larix. Zmienią się więc kanały dystry- bucji oraz zapewne wzrośnie do- stępność różnych modeli. Firmie Larix życzymy samych sukcesów. A tak przy okazji: wraz ze zmianą dystrybutora do wyboru będziemy mieli także bardzo dużo nowych modeli historycznej marki.Twórcy K2 postawili sobie bowiem za cel unowocześnienie kolekcji i roz- wój nart nie tylko freeride’owych. Dobrym przykładem jest tutaj li- nia Charger, w której tworzeniu ponownie wykorzystano płaską konstrukcję sandwich wzmoc- nioną technologią Full RoX. Full RoX to po prostu krzyżujące się włókna węglowe wkomponowa- ne w strukturę nart, umieszczo- ne w strategicznych strefach od- powiedzialnych za sztywność poprzeczną. Nowe narty K2 zy- skały bardzo przychylne opinie na- szych egzaminatorów. Wystarczy zajrzeć na koniec numeru. 22 NIUSY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=