NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

| długość: 174 cm | promień: 16 m | taliowanie: 122-72-102 | DOBERMANN SPITFIRE RB EDT NORDICA VIP (specjalne) Komentarz: Wiele lat temu pierwsza wersja tego modelu nart firmy Nordica zapoczątkowała pewną epo- kę nart uniwersalnych. Przez ostatnie lata wielokrotnie poprawiane i unowocześniane konstrukcyjnie nadal dobrze się sprawują. Ocena tych desek nie wypadła jednoznacznie. Niektórzy uważali je nawet za najlepsze w grupie, innym mniej przypadły do gustu. Opinie: „W nazwie mają groźnego psa, ale nie gryzą. Jadą precy- zyjnie, tak jak chcesz. Wymagają trochę siły i zaangażowania. Na pewno dla dość dobrych narciarzy. Bardzo dobra stabilność w łukach, dynamika i precyzja prowadzenia. Dla mnie numer jeden w grupie” i „Bardzo miłe i pozytywne zaskoczenie; łatwe, skrętne, dobrze trzymają na krawędziach. Fajne w łukach o średnich pro- mieniach, płynne ze skrętu w skręt. Trochę zbyt mało dynamiczne, ale frajda była” oraz „Narty dobre do jazdy przez cały dzień, ale raczej spokojnej i niezbyt szybkiej. Przy większych szybkościach tracą na stabilności i ucieka im przód”. Mniej zadowoleni napisali: „Gdzie te stare Spitfire z zewnętrzną płytą EDT? Te (przy tam- tych) wydają się być zrobione z kartonu. Narty zdecydowanie zbyt wiotkie poprzecznie i przez to mało stabilne i precyzyjne przy większych prędkościach. Dobre do bujania się przez cały dzień, gdyż są lekkie i przyjazne” i „Deski dla koneserów jazdy trasowej na średnio twardym i średnio stromym stoku. Uniwersalne i na cały dzień, ale leniwe w inicjacjach skrętów”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 4.4 4.4 4.6 4.6 4.7 4.6 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert | długość: 168 cm | promień: 15,1 m | taliowanie: 115-66-93 | Carve RTC VIP (specjalne) Komentarz: Te narty są już na rynku od ponad 10 lat. Oczywiście stale unowocześniane konstrukcyjnie, ale geometria pozostała. Dopiero teraz duże firmy odkryły to, co twórcy RTC wiedzą od dawna. Mianowicie, że wąskie pod butem i mocno taliowane deski dają dużo frajdy z jazdy. RTC punktowo o włos za podium. Komentarze: „Absolutnie mój typ nart! Błyskawiczne z krawędzi na krawędź, a zarazem stabilne, przynajmniej jak sklepowe gigantki. Umożliwiają nierealnie dalekie odsyłanie nóg w skrętach przy zachowaniu pełnej kon- troli. Genialnie trzymają na twardym. Harmonijne i pewne. Nic dla leniwych, wymagają aktywności” i „Bardzo dobre narty; stabilne i harmonijne. W zupełności mogą zastąpić gigantki większości narciarzom amatorom. Dynamika na poziomie nart z komórki sportowej. Narty na dobrze przygotowane trasy”, dalej: „Prawdziwe petardy! Carvingowe maszyny. Dynamit pod stopami, fenomenalne prowadzenie ciętych wiraży nawet przy bardzo dużej prędkości. Szybkie z krawędzi na krawędź. Umożliwiają błyskawiczną zmianę rytmu. Wymagają- ce, bardzo sportowe” i jeszcze „Bardzo dobre trzymanie krawędzi. Stabilne, oddają włożoną energię. Szybkie jak SL. Trudne w jeździe z ześlizgami – cały czas szukają krawędzi”. OKRES ADAPTACJI PROWADZENIE SKRĘTU SKRĘTNOŚĆ NA KRAWĘDZIACH SKRĘTNOŚĆ W ŚLIZGU STABILNOŚĆ W ŁUKU PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY krótki duża dobra dobra duża duża 4.9 4.5 5.5 4.1 5.3 5.2 długi mała słaba słaba mała mała PRZEZNACZENIE DLA KOGO? poza trasą początkujący trasa ekspert 136

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=