NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

| długość: 174 cm | promień: 15,5 m | taliowanie: 134-84-114 | GT 84 TI FDT NORDICA Allmountain Komentarz: Kolejne zupełnie nowe narty w tegorocznym teście. Firma Nordica rozwija swoją linię GT w gó- rę, a w zasadzie wszerz. Prezentowany model ma 84 mm na odcinku pod butem, czyli o 4 mm więcej niż najszerszy ubiegłoroczny. Punktowo miejsce drugie w tej grupie, ale było też kilka uwag krytycznych. Opinie: „W pełni narty AM. Dobrze dobrana szerokość na odcinku pod butem. Stabilne prowadzenie w skrętach. Dobre i pewne na krawędziach. Nie za sztywne. Fajne poza trasami. Bardzo wszechstronne” i „Perfekcyjne, uniwersalne narty na i poza trasy. Krótkie skręty? Proszę bardzo. Cięte wiraże o długich promieniach? Bez najmniejszego problemu. Offpiste? Jadą jak po szynach. Moim zdaniem nie mają wad” oraz „Bardzo przyjem- ne narty, szczególnie w średnich i długich łukach. Żywe, dynamiczne, pewne i stabilne w skrętach. Na śniegu, pomimo rozmiarów wydają się bardzo lekkie. Trochę zbyt miękkie dzioby telepią na bardzo twardym śniegu, ale dodają wyporu na miękkim”, dalej: „Porządne narty nadające się do jazdy po trasach, jak i poza nimi. Bardzo fajna dynamika. Bardzo lekko się prowadzą. Super w skrętach na krawędziach. Nadają się nawet na lekki freeride” i jeszcze: „Stworzone do jazdy po rozjeżdżonej, mokrej, zmuldzonej trasie. Na twardym trzeba popracować, ale jest OK”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.5 4.9 4.7 4.7 4.5 4.6 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 176 cm | promień: 15 m | taliowanie: 126-84-116 | EXPERIENCE 84 Ai Konect ROSSIGNOL Allmountain Komentarz: Bardzo udane narty z linii Experience w kolejnej już nowej odsłonie. Tym razem odchudzono dzioby, stosując technologię używaną do tej pory w budowie nart freeride. Tym samym modele linii Experien- ce stały się lżejsze, co trochę pogorszyło stabilność. Na szczęście pozytywnych opinii było więcej. Komenta- rze: „Dobrze jeżdżą różnymi promieniami skrętów na krawędziach. Po mocnym dociśnięciu super zacieśniają wiraże, ale wymaga to siły. Całkiem stabilne i zaskakująco dynamiczne przy agresywnej jeździe” i „Bardzo wdzięczne deski. Super szczególnie poza przygotowanymi trasami. Są lekkie, elastyczne i dobrze wybie- rają nierówności terenowe. Na trasach dobrze trzymają na krawędziach, ale przy szybszej jeździe trochę myszkują i klepią rockerami. Rekomenduję” oraz „Solidne narty, które płynnie przechodzą ze skrętu w skręt. Sprawdzą się też świetnie w świeżym śniegu. Lekkie, skrętne i uniwersalne. Na trasach, po przekroczeniu pewnej prędkości, zaczynają być niespokojne”, dalej: „Bardzo fajne narty poza trasami. Bardzo sprawnie poruszają się w zróżnicowanym terenie. Wręcz płyną. Na trasach ciut trzepią im dzioby, ale trzymanie kra- wędzi jest OK”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.3 4.5 4.2 3.9 4.3 3.9 mała słaby mały słabe nerwowe niska 126

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=