NTN Snow & More 2018/2019 nr 1
| długość: 174 cm | promień: 15,5 m | taliowanie: 134-84-114 | GT 84 TI FDT NORDICA Allmountain Komentarz: Kolejne zupełnie nowe narty w tegorocznym teście. Firma Nordica rozwija swoją linię GT w gó- rę, a w zasadzie wszerz. Prezentowany model ma 84 mm na odcinku pod butem, czyli o 4 mm więcej niż najszerszy ubiegłoroczny. Punktowo miejsce drugie w tej grupie, ale było też kilka uwag krytycznych. Opinie: „W pełni narty AM. Dobrze dobrana szerokość na odcinku pod butem. Stabilne prowadzenie w skrętach. Dobre i pewne na krawędziach. Nie za sztywne. Fajne poza trasami. Bardzo wszechstronne” i „Perfekcyjne, uniwersalne narty na i poza trasy. Krótkie skręty? Proszę bardzo. Cięte wiraże o długich promieniach? Bez najmniejszego problemu. Offpiste? Jadą jak po szynach. Moim zdaniem nie mają wad” oraz „Bardzo przyjem- ne narty, szczególnie w średnich i długich łukach. Żywe, dynamiczne, pewne i stabilne w skrętach. Na śniegu, pomimo rozmiarów wydają się bardzo lekkie. Trochę zbyt miękkie dzioby telepią na bardzo twardym śniegu, ale dodają wyporu na miękkim”, dalej: „Porządne narty nadające się do jazdy po trasach, jak i poza nimi. Bardzo fajna dynamika. Bardzo lekko się prowadzą. Super w skrętach na krawędziach. Nadają się nawet na lekki freeride” i jeszcze: „Stworzone do jazdy po rozjeżdżonej, mokrej, zmuldzonej trasie. Na twardym trzeba popracować, ale jest OK”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.5 4.9 4.7 4.7 4.5 4.6 mała słaby mały słabe nerwowe niska | długość: 176 cm | promień: 15 m | taliowanie: 126-84-116 | EXPERIENCE 84 Ai Konect ROSSIGNOL Allmountain Komentarz: Bardzo udane narty z linii Experience w kolejnej już nowej odsłonie. Tym razem odchudzono dzioby, stosując technologię używaną do tej pory w budowie nart freeride. Tym samym modele linii Experien- ce stały się lżejsze, co trochę pogorszyło stabilność. Na szczęście pozytywnych opinii było więcej. Komenta- rze: „Dobrze jeżdżą różnymi promieniami skrętów na krawędziach. Po mocnym dociśnięciu super zacieśniają wiraże, ale wymaga to siły. Całkiem stabilne i zaskakująco dynamiczne przy agresywnej jeździe” i „Bardzo wdzięczne deski. Super szczególnie poza przygotowanymi trasami. Są lekkie, elastyczne i dobrze wybie- rają nierówności terenowe. Na trasach dobrze trzymają na krawędziach, ale przy szybszej jeździe trochę myszkują i klepią rockerami. Rekomenduję” oraz „Solidne narty, które płynnie przechodzą ze skrętu w skręt. Sprawdzą się też świetnie w świeżym śniegu. Lekkie, skrętne i uniwersalne. Na trasach, po przekroczeniu pewnej prędkości, zaczynają być niespokojne”, dalej: „Bardzo fajne narty poza trasami. Bardzo sprawnie poruszają się w zróżnicowanym terenie. Wręcz płyną. Na trasach ciut trzepią im dzioby, ale trzymanie kra- wędzi jest OK”. UNIWERSALNOŚĆ (DŁUGOŚĆ ŁUKU) SURF-FACTOR KOMFORT TRZYMANIE KRAWĘDZI PROWADZENIE WIRAŻU DYNAMIKA duża dobry duży dobre harmonijne wysoka 4.3 4.5 4.2 3.9 4.3 3.9 mała słaby mały słabe nerwowe niska 126
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=