NTN Snow & More 2018/2019 nr 1

| długość: 180 cm | promień: 19,4 m | taliowanie: 114-69-97 | RACETIGER GS VöLKL gigant Komentarz: Kolejna zupełnie nowa konstrukcja z tegorocznych kolekcji. Nowe deski firmy Völkl zbudowane są w unikalnej technologii z bardzo długimi, ale wysokimi zaledwie na kilka milimetrów rockerami z przodu. Dzięki temu są bardzo skrętne przy małych prędkościach, a przy dużych kątach zakrawędziowania w łuk zaangażowana jest cała długość krawędzi. Takie rozwiązanie niektórym się podobało, a innym mniej. Komen- tarze: „Bardzo dobre deski, ale trochę dziwne. Potrzeba czasu, żeby przyzwyczaić się do sporego rockera. Prowadzone płasko w ześlizgach są mega skrętne. Zyskują na stabilności w miarę zwiększania kąta zakrawę- dziowania. Trochę mało precyzyjnie inicjują skręty” i „Bez zaskoczenia. Niemiecki czołg jedzie po wszystkim: czy to twardo, czy dziury na trasie giganta. Bardzo płynnie prowadzą łuki, choć do ich zapoczątkowania potrzeba trochę czasu, siły i techniki. Dość dobra dynamika” oraz „Narty ze sporym rockerem, co powoduje dość mocne drgania dziobów. Pomimo to łuki prowadzą czysto i płynnie. Zbyt leniwa inicjacja skrętów” oraz „Mam wrażenie, że Völkl celuje w grupę ludzi mniej intensywnie uprawiających sport. Trochę zbyt ospała ini- cjacja łuków. Spokojne, ale harmonijne i płynne. Świetne w długich łukach, ale bez sportowego szaleństwa”. dla amatorów? TAK INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 4.8 5.0 5.1 4.9 4.8 4.7 4.7 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała | długość: 165 cm | promień: 12,5 m | taliowanie: 117,5-65,5-101,5 | REDSTER S9 FIS M ATOMIC slalom fis Komentarz: Niewiele zmienione w stosunku do roku ubiegłego, kiedy to należały do ścisłej czołówki. Odro- binę sztywniejsze, tym razem awansowały na miejsce pierwsze (punktowo). Same zachwyty. Opinie: „Co tu dużo pisać – narty idealne. Perfekcyjne prowadzenie i trzymanie skrętów. Bardzo dobrze wyważony stosu- nek pomiędzy sztywnością i masą. Dynamiczne i pewne. W moim odczuciu najlepsze. Strach pomyśleć, jak jeżdżą deski Marcela Hirschera” i „Narty tak pewne, że łatwo jest na nich przesadzić. Chcesz na nich jechać coraz to szybciej i szybciej… Dynamiczne, skrętne, harmonijne” oraz „Aksamitna jazda! Są po prostu super. Odpowiednio elastyczne i dynamiczne. Wspaniała inicjacja skrętów. Doskonała stabilność w środkowej fazie łuku”, dalej: „Narty idealne, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Świetnie inicjują łuki, pewnie je prowa- dzą, mają doskonałą dynamikę. Absolutnie top!” i jeszcze: „Płynnie przechodzą ze skrętu w skręt. Mocarne, zdecydowanie do dynamicznej jazdy. Czasem jednak ich moc katapultuje w kosmos”. dla amatorów? NIE INICJACJA SKRĘTU PROWADZENIE SKRĘTU TRZYMANIE KRAWĘDZI ZMIANA PROMIENIA SKRĘTU PRZEJŚCIE Z KRAWĘDZI NA KRAWĘDŹ DYNAMIKA SKUTECZNOŚĆ W BRAMKACH aktywna harmonijne dobre łatwa szybkie wysoka duża 5.5 5.6 5.8 5.6 5.6 5.6 5.8 pasywna nerwowe słabe trudna łatwe niska mała 106

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=