NTN Snow & More 2018/2019 nr 2

| długość: 192 cm | promień: 20 m | taliowanie: 144-120-135 | BENT CHETLER 120 ATOMIC freeride big Komentarz: Pro Model jednego z najlepszych riderów ostatnich lat. Deski zaprojektowane dla narciarzy tak zwanej nowej szkoły z punktem montażu wiązań bardziej z przodu niż inne. Zna- lazły duże uznanie w oczach naszych testerów. Punktowo miejsce tuż za podium. Komentarze: „Dla mnie to narty dające najwięcej przyjemności w świeżym śniegu ze wszystkich w teście. Lekko i bez wysiłku surfują w puchu, łatwe przy każdej prędkości i w każdym promieniu skrę- tu. Bardzo luźne dzięki szalenie elastycznym piętkom i dziobom. W związku z tą cechą nie dają solidnego podparcia i trzeba na nich dobrze stać. Na trasach słabe” i „Narty bez limitów. Jedziesz, jak chcesz. Zawsze pewnie, zawsze szybko, zawsze przyjemnie. Idą jak czołg. Do- skonale wytłumione” oraz „Narty-przecinaki. Jadą po wszystkim i z każdą prędkością. Trochę mało sprężyste, ale nadrabiają stabilnością i łatwością czucia terenu. Czujesz się na nich pew- nie. Motywują do przesuwania swoich granic”. I z drugiej strony: „Dla mnie wiązania za bardzo z przodu i pomimo 192 cm mało stabilne”. SKUTECZNOŚĆ W ŚWIEŻYM ŚNIEGU SKUTECZNOŚĆ W ROZJEŻDŻONYM ŚNIEGU ZACHOWANIE NA STROMYM I TWARDYM PRZYDATNOŚĆ DO SKI-TOURINGU duża duża dobre duży 5.6 4.4 4.0 2.8 mała mała złe mały PRZYDATNOŚĆ DO BIG MOUNTAIN DLA KOGO? dobre zaawansowany 5.3 złe początkujący | długość: 185 cm | promień: 20,3 m | taliowanie: 143-116-132 | RIPSTICK 116 ELAN freeride big Komentarz: Kolejne deski Elana o asymetrycznej konstrukcji, co nasi testerzy punktują bez- litośnie. Niektórzy wspominali, że może to być przyczyną pomyłki, która powoduje mniejszą radość użytkowania. Szkoda, bo mają potencjał na miejsce na pudle. W jeździe deski te spra- wowały się bardzo dobrze, a dla niektórych stanowiły najlepsze w grupie. Opinie: „Być może najlepsze w tej grupie. Jeżdżą absolutnie wszystko i to bardzo dobrze. Szerokie, ale dość lek- kie, więc nadają się też do ambitnego foczenia. Wolą warunki bardzo miękkie, ale na twardym, przewianym stoku też dają sobie znakomicie radę. Wszechstronne i precyzyjne. Dobry wypór” i „Narty prawie idealne. Doskonałe zarówno poza trasami, jak i na nich. Najlepsze w daleką podróż samolotem, jako jedyne ski quiver. Pojadą znakomicie w każdym rodzaju śniegu i przy każdej prędkości” i „Początkowo nie byłem o nich w stanie nic powiedzieć – są tak intuicyjne i harmonijne, a pilot może skupić się na jeździe. Skrętne i lekkie. Dobre trzymanie krawędzi na twardszym. Asymetryczna konstrukcja jest do bani – sam się pomyliłem”. SKUTECZNOŚĆ W ŚWIEŻYM ŚNIEGU SKUTECZNOŚĆ W ROZJEŻDŻONYM ŚNIEGU ZACHOWANIE NA STROMYM I TWARDYM PRZYDATNOŚĆ DO SKI-TOURINGU duża duża dobre duży 5.1 4.6 4.0 2.9 mała mała złe mały PRZYDATNOŚĆ DO BIG MOUNTAIN DLA KOGO? dobre zaawansowany 4.9 złe początkujący 102

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=