NTN Snow & More 2018/2019 nr 2

• Środa, 1 maja: od godziny 13.00 muzy- ka, zabawa i barbecue z grupą Volxrock na lodowcu; • Piątek, 3 maja: od godziny 13.00 muzy- ka z DJ-em na lodowcu, od godziny 17.00 muzyka z DJ-em w Młynie pod lodowcem (przy dolnej stacji kolejki Gletscherexpress); • Sobota, 4 maja: od godziny 13.00 muzy- ka na lodowcu Pitztal. Z ważnym karnetem narciarskim udział w imprezach jest gratis! Możliwe rezerwa- cje na krótszy okres.Informacja turystyczna: Tourismusverband Pitztal, Gottfried Ennemoser-Hilger, enneger@pitztal.com Cieszymy się na wspólne świętowanie „Polskiego tygodnia na lodowcu Pitztal”! Wygląda na to, że nasza redakcja też tam zagości. ELAN/PIPISTREL Elan to firma z ogromnym doświadcze- niem i szerokim horyzontem możliwo- ści. W swej historii słoweńska marka może m.in. poszczycić się produkcją bardzo lek- kich samolotów. W ostatnim czasie Elan otrzymał zaproszenie do współpracy od Pipistrel, firmy zaangażowanej w konstruk- cję samolotu dla marki Uber, który, dzięki możliwości pionowego startu i lądowania, będzie wykorzystywany w ruchu ulicznym. „To dla nas wielki zaszczyt współpraco- wać z firmą z ponad 50-letnim doświad- czeniem, która angażuje swoje know how w tworzenie zaawansowanych kompozy- tów wykorzystywanych w projekcie Uber eVTOL. Elan jest w stanie wyproduko- wać ultralekkie i bardzo wytrzymałe kom- pozyty, dzięki którym wydłuży się czas lotu i zwiększy ładowność samolotu”, ko- mentuje Ivo Boscarol, założyciel i dyrektor Pipistrel. Nowocześnie… CHINY Niedługo, gdyż już w 2022 roku, Chiny, a konkretnie Pekin, będzie areną kolejnych zimowych igrzysk olimpijskich. W związ- ku z tym nadal komunistyczny, ale dzia- łający zgodnie z zasadami gospodarki rynkowej rząd Chin postanowił przybli- żyć swoim obywatelom zimowe dyscypliny sportowe. Ot tak, z dnia na dzień i na roz- kaz…W tym celu jeszcze przed igrzyskami w Chinach zostanie wybudowanych oko- ło 800 ośrodków narciarskich (tak, osiem- set – nie pomyliliśmy się) oraz kilka tysięcy sztucznych lodowisk. Załóżmy, że więk- szość tych ośrodków będzie mała, z zaled- wie kilkoma wyciągami i trasami, to i tak da potężną liczbę inwestycji do wykona- nia. Zdaje się, że pomału zaczyna realizo- wać się przepowiednia mówiąca o tym, że jedynie zainteresowanie Chińczyków spor- tem alpejskim może ponownie wykreować boom na produkcję nart. Oczywiście pod warunkiem, że Chińczycy będą jeździć na deskach europejskich lub amerykańskich, a nie zaraz skonstruują swoje (czego uczy przykład z dziedziny motoryzacji). Nawet jeśli i tak, to zamożniejsza część społe- czeństwa sięgnie zapewne po sprawdzone i „szpanerskie” konstrukcje. Producenci już zacierają ręce… ELAN Wkontekście poprzedniego newsa infor- macja od firmy Elan…„Dla przemysłu nar- ciarskiego Azja z roku na rok staje się coraz ważniejszym rynkiem. Po ogromnym suk- cesie igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w Korei Południowej kolejne igrzyska od- będą się w Pekinie w roku 2022. Stolica Chin to aglomeracja zamieszkała przez po- nad 21,71 miliona mieszkańców, stanowią- ca największy rynek narciarski na świecie. Na przestrzeni ostatnich lat chiński rynek narciarski przeżywał prawdziwy rozkwit. Budowa i rozwój wielu ośrodków zaowoco- wały znacznym wzrostem liczby osób upra- wiających narciarstwo. Ze strategicznego punktu widzenia, dla Elana, Chiny to nie- zwykle istotny rynek o ponad 40-procen- towym potencjale sprzedaży. Elan planuje dalszy rozwój i umocnienie swojej pozycji w Chinach, zwłaszcza w kontekście zbli- żających się igrzysk olimpijskich w 2022 roku”. MAJESTY Polska firma Majesty z siedzibą w Gdyni rozwija nam się bardzo prężnie.W nadchodzącym sezonie narciarskim największą nowością w kolekcji Majesty jest seria nart Resort przeznaczonych do jazdy w każdym terenie oraz warunkach z dominującym przeznaczeniem jazdy na przygotowanych stokach. Seria nart Adventure, w skład której wchodzą cztery mode- le: Adventure, bardziej wymaga- jąca Adventure GT oraz damskie Adventure W i Adventure GT W, to narty segmentu allmountain, które dedykowane są dla wszyst- kich narciarzy i narciarek poszu- kujących uniwersalnych desek ra- dzących sobie przez cały dzień zarówno na maszynowo przygo- towanych trasach, jak i w świe- żym śniegu tuż obok stoku. Narty charakteryzuje doskonała dyna- mika podczas jazdy krótkimi, jak i długimi skrętami, świetne trzy- manie krawędzi oraz stabilność podczas jazdy. Oczywiście seria Adventure, podobnie jak i pozo- stałe modele nart Majesty, produ- kowane są ręcznie w Polsce. Cieszy fakt, że model Adventure GT zajął jedną z czoło- wych pozycji w kategorii allmountain w na- szych testach. K2 Najnowsza linia butów K2 zbudowa- na jest z materiału Powerlite. Cel był ja- sny: stworzenie najlepszych i najlżejszych butów w swojej klasie dostępnych na ryn- ku. Wykonane z czterech twardości mate- riału TPU oraz zoptymalizowane grubości ścianek tworzywa w odpowiednich strefach profilu pozwoliły uzyskać perfekcyjny ba- lans lekkości, ruchomości i transferu ener- gii. Rezultatem są buty lekkie, jak niektó- re modele skitourowe, których właściwości 10 NIUSY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU4MTI=