Dużo nowości w domu Stöckli, ale chyba najważniejszą jest powstanie całkowicie nowych nart odpowiadających współczesnym trendom. Mowa o modelu Laser WRT ST. Narty te należą do linii wyścigowej firmy Stöckli i produkowane są według tej samej technologii, co na przykład deski slalomowe FIS.

Do ich produkcji użyto też slalomowego, bardzo reaktywnego rdzenia. Płyty aluminiowe dla odmiany pochodzą z modelu przeznaczonego do giganta. Geometria Laser WRT jest 1:1 wzięta z nart przeznaczonych do slalomu równoległego w klasyfikacji zespołów rywalizujących w APŚ. Stąd też nazwa Worldcup Racing Team – WRT. Deski produkowane są jedynie w dwóch rozmiarach – 172 cm (r = 14,8m) i 162 cm (r = 13 m) odpowiednio dla panów i pań. Na odcinku pod stopą ich szerokość wynosi zaledwie 66 mm, co gwarantuje bardzo dużą szybkość w przejściach z krawędzi na krawędź. Główną cechą nowych desek jest zdolność do jazdy skrętami ciętymi o średnich promieniach w warunkach bardzo dobrze mechanicznie przygotowanych tras. Budowa zapewnia bardzo dużą dynamikę. Zresztą… zajrzyjcie do naszych testów. Stöckli Laser WRT ST były jednymi z najwyżej ocenionych nart w trakcie jego przebiegu.

O Autorze

Tomasz Kurdziel

Redaktor naczelny, założyciel i pomysłodawca Magazynu NTN. W dzieciństwie otarł się o WKN, przez wiele lat był członkiem AKN. Po roku 1981 przez 18 lat przebywał w Norwegii i Szwajcarii. Założył i przez wiele lat prezesował UIK Alpin na Uniwersytecie w Oslo. W latach 1985-1989 startował w zawodach FIS. Na początku lat 90. startował w zawodach snowboardowych (konkurencje alpejskie). Od 1997 roku pasjonat i promotor carvingu w Europie. Członek komitetu organizacyjnego FIS Carving Cup. W chwilach wolnych komentator Eurosportu. Obecnie entuzjasta freeride'u, motocyklowego enduro i windsurfingu.

Podobne posty