tre cime

Duże zmiany w konstrukcjach sportowych nart Elana. Od nadchodzącego sezonu do akcji w segmencie sportowych nart sklepowych wchodzi Arrow Technology, która zastąpi asymetryczną Power Spine.

Podstawą konstrukcji pozostaje nadal drewniany rdzeń wykonany w technologii Response Frame (gatunki drewna o większej gęstości są umieszczone w okolicach krawędzi). Obie tytanalowe płyty tworzące sandwich przycięto na kształt grotów strzał z przodu i lotek z tyłu. Inżynierowie Elana twierdzą, że takie rozwiązanie spowoduje łatwiejszą i lżejszą inicjację oraz wykańczanie wiraży przy zachowaniu należytej precyzji. To jednak nie koniec zmian. Głównym elementem nowej konstrukcji jest umieszczona na odcinku pod wiązaniami, wstępnie wygięta w lekki łuk (camber), wykonana z włókien węglowych płyta. Ma ona zwiększyć reaktywność desek przy zachowaniu niewielkiej masy. Czy działa? Naszym zdaniem tak. W przeciwnym razie Elany SLX nie znalazłyby się w gronie „Moich ulubionych”.

O Autorze

Tomasz Kurdziel

Redaktor naczelny, założyciel i pomysłodawca Magazynu NTN. W dzieciństwie otarł się o WKN, przez wiele lat był członkiem AKN. Po roku 1981 przez 18 lat przebywał w Norwegii i Szwajcarii. Założył i przez wiele lat prezesował UIK Alpin na Uniwersytecie w Oslo. W latach 1985-1989 startował w zawodach FIS. Na początku lat 90. startował w zawodach snowboardowych (konkurencje alpejskie). Od 1997 roku pasjonat i promotor carvingu w Europie. Członek komitetu organizacyjnego FIS Carving Cup. W chwilach wolnych komentator Eurosportu. Obecnie entuzjasta freeride'u, motocyklowego enduro i windsurfingu.

Podobne posty