Jak skutecznie rozgrzać się przed jazdą? Przede wszystkim nie należy robić tak lubianych wymachów nogami w butach narciarskich z wbitymi kijami. Dlaczego? Ponieważ oddalamy od siebie powierzchnie stawowe i rozciągamy niepotrzebnie więzadła – osłabiamy stabilizację stawu, co może skutkować poważnym urazem w przypadku wywrotki na pierwszym zjeździe. Dodatkowo pozbawiamy się czucia głębokiego na skutek obniżenia ciśnienia w stawie kolanowym. Zalecam wykonanie kilku wybranych ćwiczeń z programu szkoleniowego, który publikowaliśmy w pierwszym numerze Magazynu NTN Snow & More, ale nie można zapomnieć o jednym równoważnym w celu pobudzenia proprioreceptorów odpowiedzialnych za zmysł równowagi i koordynacji. Nie zapominajmy o centralnej stabilizacji kręgosłupa, stawach biodrowych i kolanowych.

O Autorze

Michał Ficoń

Trener przygotowania motorycznego, szkoleniowiec i pracownik naukowy Wyższej Szkoły Edukacja w Sporcie. Dba o formę fizyczną młodych polskich narciarzy. Wspólnie z Janem Wojtiukiem przygotował cykl warsztatów dla trenerów i instruktorów, który odbył się w Warszawie latem 2016 r. Wszystko dlatego, że leży mu na sercu dobro polskiego narciarstwa.

Podobne posty